trettiokilometer

Alla inlägg under februari 2013

Av Sandra Johansson - 26 februari 2013 22:01

Sådär ja, en hel eftermiddags plugg, och lite i förmiddags då. Har skrivit två lite längre texter:
Varför ska man träna?
och
Hur mycket ska man träna?

Har även översatt texterna till franska, vilket tar sin lilla tid. Har stött på svåraste meningen hittills där jag skulle förklara att musklerna skickar signaler via nervtrådar för att kroppen ska utsöndra endorfiner... Inte precis det vi lär och säga på franskan i skolan, men ja, en mening fick jag till i alla fall.

Har tänkt skriva två texter till i veckan, en om vad man ska träna och en om vila, kanske även får till en om mat men det känns inte riktigt lika relevant så jag får se.
En produktiv dag har det varit i alla fall!

Av Sandra Johansson - 26 februari 2013 14:04

Nejdå, men som jag lovat mig själv har jag nu suttit med projektet på förmiddagen, en lunchpaus med längd-VM på TVn senare sitter jag här igen. Uppdaterat träningsdagboken, gjort frågeställningar till texterna utöver dagboken, ex: varför ska man träna? Vad ska man träna? Och hur mycket?
Har även letat källor till dessa frågeställningar. Nu är det dags att göra något av dem också!

Av Sandra Johansson - 21 februari 2013 21:57

Projektet rullar på.


Och idag har jag gjort en fantastisk upptäckt, jag, Tea och Johanna satt och pratade om våra projekt och Johanssa visade lite av sitt, vilket är att göra en kokbok. För att få ihop denna kokbok har hon använt programmet iBooks Author, och det var sjukt snyggt gjort. Inspirerat och klart, detta fantastiska program är nu nedladdat till datorn och idéerna sprutar, JAG VILL GÖRA LAYOUT! Men ja, text behövs såklart först, och nu är det dags för sportlov, så text ska det bli!

Av Sandra Johansson - 13 februari 2013 22:38

Som synes så har jag varierat mig väldigt de senaste dagarna med träningen, fyra olika färger alltså fyra olika träningsformer. Dessutom löpning både i fredags och i måndags. Det kan vara så att jag insåg att det bara var fem veckar kvar (fyra nu snart!) och kände att "ja just det, det är ju ett LÖPlopp jag ska vara med i!". Så ja, det rullar på helt enkelt, snart är det sportlov, då tänkte jag att jag ska ta tag i de större delarna/texterna i projektet som ska vara med utöver träningsdagboken.

Av Sandra Johansson - 5 februari 2013 22:09

Insåg att det bara är fem veckor kvar på lördag!!!

Shit, jag som tänkt att det är flera månader eller nått! Med andra ord så behöver jag löpträna, det har blivit mest styrka den senaste tiden, och nu då ingen träning alls förra veckan i och med fransmännen. Till råga på allt har jag nu halsont så ingen träning idag heller...

Projektet är det lugnt med, har både sport- och påsklov som jag planerar ägna åt det, men löpningen... Det är något jag måste ta tag i, jag vill ju gärna komma runt de där tre milen också!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards